Thursday, January 19, 2012

Susahnya cari Job...

Assalamualaikum w.b.t and selamat malam... Today s'patutnya aku dah start keje tapi t'tiba jek nenek aku kata " hari ni takyah datang, esok datang ".. What wrong with her?? Apsal ?? Yup, aku tak terang pun aku kerja apa kan... SOrry, SOrry.. Well kerja aku adalah kerja yang paling simple di dunia that is teman kan nenek aku kat rumah dia. Makan dan tempat tinggal ditanggung.. Hee~, I like this job !!

Well memang lah korang rasa cam aku ni OKU jek tak leh cari kerja yang lebih b'moral.. Kerja nya makan dan tido jek.. Apa Kes !! Well, money is everythings.. Kerja aku just teman nenek aku and gaji dia RM 200 s'bulan..  Ok la tu, sekarang dah tengah bulan.. Next month nek aku dah balik KL semula. This month jek kerja then dapat duit gitu jek.. Sapa taknak?? Haha, korang rasa aku ni cucu yang tak guna, dengan nenek pun b'kira ke !! Who cares?? mak aku anak angkat jek. Nenek aku pun selalu buli mak aku mentang-mentang bukan anak kandung.. Bila susah baru mintak tolong ngan mak aku sebab mak aku jek yang duk kuantan.. 3 orang lagi anak dia duk KL. Dah rumah nenek aku kat kuantan kalau dia balik sapa nak teman.. Biasa lah, orang tua memang takut duk sorang..

Actually, tahun ni dah brape kali dah test cari kerja... Biasa lah budak lepasan SPM, keja dia 'tanam anggur jek' (menganggur).. Aku pernah kerja taska tapi sehari jek sebab aku kerja pembantu guru.. Gaji, alahai RM 250 jek tuh pun rumah aku jauh dari tempat kerja.. Padahal cikgu gaji tinggi tapi kerja lagi senang dari pembantu... Ada Ke Patut !! Ish.. Ish.. Ish, nasib badan.. Pastu, aku ada try apply kerja kat 'supermarket'.. Kene tunggu s'minggu tuk dapat re-call dapat job tu ke tak... Tunggu punya tunggu tak cal-call pun, tak dapat lah tuh.. So, sekarang ni kerja ngan nek aku... Tu pun tak start lagi, tak tahu lah nenek aku change her mind ke tak... Malas lah aku cara !!

'Warghh, susahnya cari KERJAAA'

So, pas ni maybe aku test cari kerja kat hotel plak or jaga kedai ke.. WHO KNEW !!!

6 comments:

  1. Takya kerja. Haha.
    Jaga mak, adik adik, kakak, abang, nenek ialah kerja yang palinggggg mulia. Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. good advice... tp kalu jaga dia orang tak dpt duit,, bese r.. tgh miskin skang ni :)

      Delete
  2. sabar jela sys ,
    ALLAH sedang menguji sys ,
    mesti akan dapat jugakk job tu :D
    gudluckk !

    ReplyDelete
  3. kelakar lah kerja kamu...haha. tapi kerja jugak kan. teruskan. good luck... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, kje paling kelakar skali... xpe, tetap duit kn :)

      Delete